3 dny v Norsku 2017 (shrnutí) - Konyho Travel Blog
3 dny v Norsku 2017 (shrnutí)

Tak jako většina výletů za hranice, tak i tento měl své kořeny v nákupu výhodných letenek. Koupili jsme s Marťou (přítelkyní) letenky v akci 5 měsíců předem a to na trase PRAHA-BERGEN a zpátky STAVANGER-PRAHA za 1.900,- Kč. Když se na to teď podívám zpětně, cena je to poměrně běžná. Aerolinie mezi sebou soupeří a s trochou šikovností se dají sehnat i za třetinu. Doporučuji sledovat weby, které se lovem akčních letenek zabývají (www.cestujlevne.com , www.honzovyletenky.cz apod.)

Noční Bergen z vyhlídky Mount Floyen

Věděli jsme, že Norsko je na naše poměry VELMI drahé a proto jsme se snažili vymyslet, jak naše náklady co nejvíce zredukovat. Největšími položkami bylo JÍDLO a UBYTOVÁNÍ. Měli jsme v letence pouze příruční zavazadlo a tak jsme se místo snažili efektivně využít. Nakoupili jsme tuňáky v konzervách, sušenky a ovesné kaše s tím, že po příletu koupíme místní chleba a těch pár dní budeme přežívat hlavně na této luxusní jídelní sestavě. Nejlepší zjištění přišlo hned v prvním norském supermarketu, zjistili jsme totiž, že tuňáky tam mají ještě levnější než naše akční kousky z Kauflandu. Ovšem bochník chleba vyšel na 100 Kč … toho jsme si potom celkem vážili 😀

Ubytko jsme se snažili sehnat přes cestovatelské seznamky (Couchsurfing a skupina na facebooku “Češi a Slováci v Norsku”). Ptali jsme se, jestli by nás někdo nenechal přespat třeba jen na podlaze. Spacáky i karimatky jsme měli, proto nám bylo fuk, kde přenocujeme. Norsko (a konkrétně Bergen) je poměrně deštivé a v noci chladné místo.

Místo kde jsme spali v Bergenu

První noc pod širákem. Nejlevnější ubytování v Bergenu vyšlo skoro na 1.500/os/noc. Víkend, kdy jsme přijeli se ve městě konal metalový koncert a hostely byly dosti obsazené. Na seznamce se nám z Bergenu nikdo neozval a tak jsme Marťou přespali venku. Vyjeli jsme nad město lanovkou, na vyhlídku Mount Floyen a doufali, že tam najdeme nějaké klidné místo k přespání. Nakonec jsme našli asi nejlepší možnou variantu. Zhruba 300m za vyhlídkou bylo jakési tábořiště, kde už několik lidí sedělo u ohně a plánovali tam přespat noc stejně jako my. Dokonce tam byla dřevěná střecha, takže jsme byli připraveni i na déšť (naštěstí nepršelo). Chvíli jsme poseděli se sousedními batůžkáři a šli brzy spát … tedy spal jsem hlavně já, Marťa spíše klepala kosu. V noci klesla teplota na 10-12 stupňů Celsia. Ráno jsme si trochu prošli Bergen a vyrazili trajektem do jižnějšího města Stavanger (5 hodin trajektem za 550 Kč).

Do Stavangeru jsme přijeli až k večeru a hned zkraje nás překvapily ceny autobusové dopravy (asi jako všude v Norsku). Jak jsem již psal, strávili jsme 5 hodin na trajektu za 550 Kč, ale cesta z přístavu do centra vyšla svozovým autobusem asi na 400 Kč (30 minut). Za náš třídenní pobyt jsme zjistili, že tyhle rozdíly v dopravném byly na denním pořádku – dopravovat se autobusem je tu zkrátka nevýhodné. Těšili jsme se, že dnešní noc bude mnohem komfortnější – na seznamce se nám totiž ozval Robert (43), který má v Norsku firmu na dřevostavby a v pronajatém baráku spoustu místa. Hned po příjezdu k němu nám dal klíčky se slovy “buďte jako doma”. Nejdříve jsem byl maličko nedůvěřivý (a za to může hlavně mediální masáž!) …  ale ukázalo se, že Robert má skutečně srdce na správném místě. Musím říci, že jsme s Marťou čučeli a obdivovali jeho dobrosrdečnost. Pohostil nás pivem, koupil snídani a a ještě nás vzal na výlet :-) Myslím, že jsme větší štígro ani mít nemohli.

Marťa zkoušela stopovat :)

S naším hostitelem - Robertem

S naším hostitelem – Robertem

Jako hlavní cíl naší cesty bylo turisticky profláklé místo zvané Preikestolen. Tato 604m.n.m. vysoká skalní vyhlídka byla zhruba hodinu od města Stavanger (BUS+TRAJEKT za 900 Kč) a následně Vás čeká zdolat 4km výšlap do hor. Odhadem to 2 líným čubkám zabralo asi 2 hodiny a cestou nahoru jsme potkali asi 1.000 lidí (a to nepřeháním). Je tam skutečně nával, navíc když asi chytíte hezké počasí, tak jako my. Cestou nahoru jsme potkávali spoustu krásných výhledů a fotogenických míst, takže jsme se loudali mimo jiné také proto :-) Ikdyby ten celý výšlap trvalou jednou tolik – ten výhled byl neuvěřitelný a stál za to. Nikdy jsem nic takového neviděl. Posadit se na hranu skály 600m nad mořem mi nahánělo stejně zvláštní pocit jako když jsem skákal bungyjump. Skvělé :-)

Poslední den nám pršelo a bylo proto celkem otrava se courat někde po památkách, proto jsme do odletu zůstali v centru a navštívili staré město Stavanger, pár obchodních center … a McDonald … ale o tom bych nechtěl moc psát 😀 Turista by neměl navštěvovat „mekáč“, měl by objevovat místní kuchyni. Ano, jsme tedy zvrácení a děkujeme že si to myslíte.

Kousíček od Preikestolen vyhlídky :-)

Preikestolen ze skály nad ním.

Návrat domů proběl hladce a za 2 hodiny letu jsme byli v Praze. Norwegian air navíc nabízí wifi zdarma na palubě letadla, tak to uteklo hned. Nebyli jsme doma ani 24 hodin a Marťa mi přeposílá další akční letenky, konkrétně Praha-New York za 3.600 Kč. Můžete se proto těšit na další živé vstupy ze země hamburgerů! Díky, že můj blog čtete :-) Mnohem více aktivity z cest projevuji na facebooku www.facebook.com/konyhotravelblog/ a ty nejlepší fotky můžete vidět na našem společném instagramu – www.instagram.com/wearelittletall/

Chcete pohled z mé další destinace? Řekněte si o něj zde!